Fulla ådror på lunchen…

Idag var det dags för veckans andra pass på gymet och även om träningsvärken i bröst och rygg ständigt ökar, var det bara att bita ihop och ta sig mot vikterna! Så när klockan visade elva, grappade jag ett par bananer och klev med bestämda steg ned för trapporna.

Väl framme stod armar och lite extra mage på schemat och det gick faktiskt riktigt bra! En rolig grej med att ha tappat lite i kroppsvikt och släppt lite vätska, är att ådrorna tittar fram och säger hej 🙂

Biceps
Stående curl med rak stång (max: 12 rep @ 40kg)
Sittande koncentrationscurl med hantel (max: 12 rep @ 15kg)
Sittande curl med stöd – za-stång (max: 12 rep @ 26kg)

Triceps
Stående pushdown med smalt grepp (max: 12 rep @ 70kg)
Frenchpress i maskin (max: 12 rep @ 60kg)
Stående pushdown med brett grepp (max: 12 rep @ 70kg)

Mage
Crunches på sit-upsbräda (max: 25 rep @ kv)
Crunches i maskin (max: 25 rep @ 30kg)

Även om jag vet att risken att jag kommer fuska är överhängande, så har jag nu bestämt mig för att fokusera mer på kontakt och reps, än på att bli stark. Det är i och för sig fruktansvärt roligt att lassa på vikt efter vikt, men nu ska det skulpteras mer än ökas i styrka.

Åter igen är periodtränaren Micke på gång, så håll undan i gymet 😉

Ha det bäst där ute!

Direktlänk

2 kommentarer hittills

  1. bra inlägg

  2. Blev trött bara när jag läste det här. Måste börja igen, det tar mot när vädret är än fint. Eller ska jag skylla på åldern?
    Hälsar en annan periodtränare.

Posta din kommentar nu