Idag genomfördes veckans fjärde träningspass, så än så länge ligger jag bra till för att uppfylla mitt mål på minst fem pass i veckan och det utan att träna ett enda pass på kvällstid! Det går bra nu 🙂

Dagens drabbning bestod av ett härligt axelpass som avslutades med lite välbehövlig mageträning. Jag känner att jag borde lägga in ännu mer av den sistanämnda varan, men just nu så tryter motivationen gällande bukregionen, så den riktiga hårdsatsningen på sex-packet får vänta lite.

Framsida/utsida axlar
Sittande hantelpress (max: 8 rep @ 31kg)
Stående militärpress med stång (max: 10 rep @ 50kg)
Stående hantellyft framåt (max: 10 rep @ 13,5kg)
Sittande hantellyft åt sidan (max: 12 rep @ 11kg)

Nacke/Baksida axlar
Drag till hakan med stång (max: 12 rep @ 40kg)
Baksida i maskin (max: 10 rep @ 70kg)
Framåtlutad hantellyft åt sidan (max: 12 rep @ 9kg)

Mage
Crunches på situps-bräda (max: 25 rep @ kv)
Crunches i maskin (max: 12 rep @ 45)

Kändes riktigt bra även idag, trots att kroppen inte riktigt är van med att träna så hårt och så ofta riktigt än, men jag ska nog vänja den 😉

Ha det bäst där ute!

 

Direktlänk

Inga kommentarer hittills

Posta din kommentar nu