Förlåt mig bloggen, för jag har syndat!

Jag har tränat utan att tala om det för dig, men jag lovar att bättra mig, så jag hoppas att du kan förlåta mig?!

Det var igår som jag begick denna hemska gärning, när jag besökte gymet för att plåga mina ben, så långt att hela kroppen skriker ”SLUTA” och då är det bara köra ett par reps till.

Framsida lår
Benpress (max: 12 rep @ 360kg -> 60kg)
Frontsquats med fristång (max: 10 rep @ 75kg)
Knäböj med fötterna långt fram, smith (max: 12 rep @ 68kg)
Benspark (max: 12 rep @ 70kg)

Baksida lår
Liggande lårcurl (max: 10 rep @40kg)
Sittande lårcurl (max: 12 rep @ 60kg)
Raka marklyft (max: 12 rep @ 60kg)

Efter det här underbara benpasset, så mådde jag som jag förtjänade, med andra ord, huvudvärk och lätt illamående, så jag var grymt nöjd! Tyvärr så kände jag i korsryggen efter några timmar och det blev bara värre, så antagligen har jag tagit i lite ”fel”, men det går över… Det som inte dödar, härdar 😉

På kvällen, så fick jag massage av den bästaste tjejen i hela världen, så det känns lite bättre nu! Tack Älskling!!

Men det stoppar ju inte där, för idag var jag på plats igen och den här gången med finbesök från Uppsala, Jonas var på plats för ett trevligt pass! Trots att ryggen fortfarande krånglar en hel del och benen värkte ordentligt, så fick vi till ett rätt bra pass. Tyvärr konstaterade både Jonas och jag att vi nog börjar bli lite gamla, eftersom vi klagade på än det ena, än det andra hela passet…

Bröst
Snedbänk med hantlar (max: 12 rep @ 37,5kg)
Incline press (max: 10 rep @ 80kg)
Drag uppifrån i cable cross (max: 10 rep @ 15kg)

Rygg
Kronlyft i smithmaskin (max: 15 rep @ 118kg)
Latsdrag med rak stång (max: 12 rep @ 75kg)
Stående rodd med stång (max: 12 rep @ 60kg)

Inte det tyngsta passet, men jag kommer garanterat att känna det i morgon, och det är ju huvudsaken… nästan i alla fall.

Nu ser jag, som vanligt, fram emot träningsvärken i morgon!

Ha det bäst där ute!

Direktlänk

Inga kommentarer hittills

Posta din kommentar nu