Fullt med blod i tuttarna!

Jag måste erkänna en sak! Jag har smygtränat lite, utan att uppdatera er här i bloggen! Förlåt 🙁

Jag har kommit på, att om jag bara klarar av att mentalt ställa in mig på att jag inte är lika stark just nu, som jag var för typ ett år sen, så går det faktiskt rätt bra. I fredags körde jag ett riktigt hårt benpass, med full fokus på framsida lår, så när jag var färdig var det en ordentlig ansträngning att gå tillbaka till jobbet, för att inte tala om hur ansträngande helgen har varit!

Idag var det i alla fall dags igen och nu var det tuttar och rygg som skulle plågas, med målet att få lika grym träningsvärk som i benen!

Bröst
Snedbänk med hantlar (max: 10 rep @ 32,5kg)
Incline press (max: 10 rep @ 50kg)
Uppifrån i cable cross (max: 10 rep @ 15kg)

Rygg
Latsdrag framför med rak stång (max: 10 rep @ 70kg)
Sittande rodd i maskin (max: 10 rep @ 90kg)
Latsdrag bakom med vinklad stång (max: 10 rep @ 65kg)

Eftersom jag trycker i mig en hel del kolhydrater, så får jag riktigt trevlig pump när jag kör, och tro det eller ej, men axeln funkade helt utan känningar hela passet 🙂

I morgon blir det till att kasta sig in i gymet igen, för att plåga lite andra muskler.

Ha det bäst där ute!

Direktlänk

4 kommentarer hittills

  1. Oj, vad jag känner mig klen när jag läser antalet kg du ”tar”… *harkel* 🙂

  2. Då är vi två! Jag känner mig också klen när jag tittar på hur mycket jag tar nu för tiden 🙁 😉

  3. Ha ha! Du kunde ju tränat med mig då (eller någon annan klenis), så hade du känt dig hur stark som helst i jämförelse!

  4. Sant, men det är faktiskt också riktigt bra att träna med någon som är starkare! Det gör att man måste ta i lite extra, för att inte hamna efter 😀

Posta din kommentar nu