Idag var jag väldigt tveksam till om jag skulle gå till gymet eller inte, men till skillnad från igår, så vann inte latmasken, utan när klockan blev elva, så tog jag snällt min väska och gick och så här i efterhand så är jag tacksam för att den sidan vann!

Jag har under de senaste två veckorna haft någon antydan till förkylning, men det bryter aldrig ut och nu har det dessutom börjat kännas lite hostigt i halsen och trög som jag är, så har jag inte fattat förrens nu vad det kan vara. Förra året hade jag nämligen precis samma symptom vid den här tiden och då konstaterade jag att det blev bättre när jag testade med Clarityn, så jag ska försöka komma förbi ett apotek och shoppa lite piller så snart som möjligt 🙂

Men nog om pollen och allergi och över till det väsentliga, träningen!

Bröst
Bänkpress (max: 10 rep @ 80kg)
Snedbänk med hantlar (max: 6 rep @ 45kg**)
Snedbänk med stång (max: 8 rep @ 70kg)
Drag uppifrån i cable cross (max: 8 rep @ 17,5kg)

Rygg
Latsdrag med rak stång (max: 7 rep @ 100kg)
Stående rodd (max: 8 rep @ 70kg)
Sittande rodd (max: 8 rep @ 90kg)

** Film

Var upp och kände på 100 kilo i bänkpressen, men tyvärr känns axeln fortfarande för mycket för att jag ska ”våga” reppa nått på det, eller gå upp högre, så jag får harva på med hantlarna istället.

Fick till en liten film på 6:an i hantelpressen, så håll till godo 🙂

Den här veckan blir det lite si och så med träningen, men från nästa vecka och framåt, så ser det ut att kunna bli riktigt bra igen, så nu snart kör vi stenhårt mot sommaren 🙂

Ha det bäst där ute!

Direktlänk

Inga kommentarer hittills

Posta din kommentar nu