Omvänd ordning för ”klubborna”

I går när jag höll på med studsmattan så kände jag att det gjorde ont i ryggen efter det blev det värre och värre under kvällen, så jag var lite smått nervös för att det skulle funkar på gymet idag.

I morse kändes det mycket bättre och när jag väl var på gymet, så kände jag av det, men inte så mycket att det hindrade mig på nått sätt. Det var alltså bara att smälla på vikterna och se till att de kommer upp och idag testade jag att kasta om ordningen och köra triceps först och sen biceps. Det gäller att hela tiden ”chocka” kroppen så den inte blir ”lat” och det enda negativa var att det gjorde lite ont i armbågarna innan jag blev ordentligt varm.

Triceps
Frenchpress i maskin (max: 8 rep @ 100kg*)
Pushdown med smalt grepp (max: 8 rep @ 80kg)
Pushdown med brett grepp (max: 5 rep @ 100kg*)
Enhandspress i cable cross (max: 8 rep @ 10kg)

Biceps
Stående hantelcurl (max: 8 rep @ 22,5kg)
Stående curl med rak stång (max: 8 rep @ 45kg)
Omvänt enarmscurl i cable cross (max: 8 rep @ 10kg)
Koncentrationscurl i maskin (max: 10 rep @ 20kg**)

Dagsvikt: 98 kilo

* Personbästa
** Film

Kändes som att omkastningen av ordningen gjorde en hel del, både för triceps och biceps och kroppen blev duktigt förvånad, så jag hoppas på en grym träningsvärk i morgon 🙂

Sen fick jag till en liten filmsnutt också, men snyggaste slutet hittills, för när jag la ner vikten så rasade telefonen ner från maskinen, men håll till godo…

Kort sagt, ett härligt armpass med rejäl pump… Underbart!

Ha det bäst där ute!

Direktlänk

Inga kommentarer hittills

Posta din kommentar nu