När det går bra i gymmet, så är det nära ren njutning att tillbringa den dryga timmen bland vikter och skivstänger och just nu går det Riktigt bra! Idag var det dags att plåga tuttarna och ryggen igen och även den här gången testade jag att köra lite bänkpress. Tyvärr kände jag lite i axeln den här gången, så jag stannade på en 3:a på hundringen, men jag grät inte för det, utan kämpade på med resten av övningarna!

Bröst
Bänkpress (max:  3 rep @ 100kg)
Snedbänk med hantlar (max: 8 rep @ 42,5kg)
Snedbänk (max: 8 rep @ 80kg)
Drag uppifrån i cable cross (max: 6 rep @ 20kg*)

Rygg
Sittande rodd (max: 6 rep @ 100kg)
Latsdrag med rak stång (max: 6 rep @ 85kg)
Stående rodd (t-bar row) (max: 6 rep @ 65kg)

* Personbästa

Förutom lite axelkänning i början, så vart det ett superbra pass med härlig kontakt i alla övningar. Tyvärr har jag fortfarande inga dragremmar, utan de ligger snällt i en annan väska hemma, så det begränsar mig lite i dragövningarna. Har lagt in en påminnelse på telefonen för att komma ihåg det nästa gång 🙂

Ha det bäst där ute!

Direktlänk

Inga kommentarer hittills

Posta din kommentar nu