I morse vaknade jag med huvudvärk, vilket inte är så vanligt när det gäller mig och ett tag var jag lite orolig att det skulle vara nått skit på gång, men nu har jag hunnit med att plåga mig i gymmet och även hällt i mig en hel massa vatten, så nu är jag mycket piggare och huvudvärken är historia.

På gymmet var det bröst och rygg på schemat och jag tänkte redan i morse att jag skulle testa att köra lite bänkpress och se hur axeln höll, så väl där var det bara lassa på vikterna på stången och nöta på. Tyvärr vågade jag inte lägga på mer än 90 kilo på stången, men på den (blygsamma?) vikten lyckades jag i alla fall köra en 6:a och axeln kändes ”ok”. Det kändes det måste jag ju erkänna, men det gjorde faktiskt inte ”ont ont”, så vem vet, jag kanske testar igen nästa gång det är dags för lite pattar i gymmet.

Bröst
Bänkpress (max: 6 rep @ 90kg)
Snedbänk med hantlar (max: 6 rep @ 45kg*)
Flyes på planbänk (max: 6 rep @ 17,5kg)
Pullover (max: 8 rep @ 42,5kg)

Rygg
Latsdrag med rak stång (max: 6 rep @ 90kg)
Latsdrag med vinklade grepp (max: 6 rep @ 80kg)
Sittande rodd (max: 6 rep @ 90kg)

Mage
Crunches i maskin (max: 8 rep @ 50kg)

Det var på tok för lätt på pullover, men jag lyssnade faktiskt på mig själv och tänkte på axeln, för ska man komma någonvart, så gäller det att vara hel, så man kan inte bara fläska på hur mycket vikt som helst, även om jag vet att det är svårt att låta bli…

Fick till en liten film också på den lätta 8:an 🙂

I morgon är det dags för armarna att plågas och jag längtar redan tillbaka till gymmet!

För att citera Petter… Det går bra nu!

Ha det bäst där ute!

Direktlänk

Endast 1 kommentar hittills

  1. […] att jag skulle bjuda på en liten egobild från gårdagens pass, så här innan dagens […]

Posta din kommentar nu